Skip to main content

Bereinigung eines verwalteten Depots.

Thread needs solution

Hallo, ich habe ein Verwaltetes Depot auf einem NAS. Im Acronis zeigt er mir eine Belegung von 4,3TB an. Tatsächlich belegt das Depot aber 6,2 TB. Wie kann ich die überflüssigen Dateien löschen? Viele Grüße Tobias

0 Users found this helpful
frestogaslorastaswastavewroviwroclolacorashibushurutraciwrubrishabenichikucrijorejenufrilomuwrigaslowrikejawrachosleratiswurelaseriprouobrunoviswosuthitribrepakotritopislivadrauibretisetewrapenuwrapi
Comments: 2016

Hello Tobias,

welcome to Acronis forums!

We recommend deleting unnecessary backups on Managed Vault only via Acronis tools (e.g. using Mangement Console or command-line utility) in order to keep all backups in a consistent state.

Hallo,

Danke für die Antwort.
In diesem Depot wurde auch nur von der Management-Konsole aus gelöscht. Trotzdem ist es zu dieser Differenz gekommen. Welche Möglichkeiten gibt es, das Depot zu bereinigen?
Oder sollte ich das Depot neu anlegen?

Viele Grüße

Tobias Schubert

frestogaslorastaswastavewroviwroclolacorashibushurutraciwrubrishabenichikucrijorejenufrilomuwrigaslowrikejawrachosleratiswurelaseriprouobrunoviswosuthitribrepakotritopislivadrauibretisetewrapenuwrapi
Comments: 2016

Hello Tobias.

If you do not need this vault with all the backups that reside there, then you can simply delete the entire vault folder (e.g in Windows explorer).

If you need to keep a part of backups stored in the vault that was deleted in Management Console, then you are correct - you should re-create this vault and delete unnecessary backups there via Management Console.