Skip to main content

True Image Home 2011 Netbook Edition in einem WLAN Heimnetz mit einem MEDION NAS Server (english inside)

Thread needs solution

Auf meinem NETBOOK habe ich "True Image Home 2011 Netbook Edition" installiert und speichere bisher erfolgreich meine backups auf einer externen USB-Festplatte.
Seit kurzem habe ich einen MEDION NASS-Server eingerichtet und über eine WIFI-bridge in mein WLAN Heimnetz eingebunden.
Leider scheitert nun der Versuch, ein backup auf der neuen Netzwerkfestplatte zu speichern, obwohl "True Image Home" das Laufwerk und den Pfad erkennt und zur Übernahme akzeptiert.
Erst beim Start des backup tritt der Fehler ( siehe Anlage ) auf, der eine Datensicherung verhindert.
Für hilfreiche Ratschläge bedanke ich mich im voraus.

"True Image Home 2011 Netbook Edition" is installed on my Netbook and my backups are successfully stored on an extern USB harddisk.
Since beginning of december I have established a MEDION nass server, which is now part of my WLAN home net.
Unfortunately I was not successful when trying to store a backup on the new net based harddisk, even though True Image Home is detecting the correct path.
But when starting the backup, an error ( see enclosure ) occours, which makes a backup unpossible.
Thank you for helpful suggestions – and excuse my english..

Bernd.

Attachment Size
trueimage.jpg 59.82 KB
0 Users found this helpful