Aller au contenu principal

PROBLEME CLONAGE

Thread needs solution

J'ai régulièrement des plantages lorsque je clone un disque vers un disque externe sur port USB. Je veux cloner le disque C, j'utilise la version 2018 et je met un disque sur le port USB en SATA. Lorsque acronis redémare il me dis que des périphériques ne sont pas connecté je dois répondre par oui ou non.Quand je dis oui ça tourne en boucle sans réponse. Quand je dis non il reboote le disque et plante le boot du disque C. Et de par le fait il me plante mon appareil. je suis alors obliger de remettre une image SSD du disque C: est ce qu'il y a une solution pour éviter ce plantage. Cordialement

0 Users found this helpful

Patrick, welcome to these public User Forums.

I regularly crashes when I clone a drive to an external drive on a USB port. I want to clone disk C, I'm using version 2018 and I'm putting a disk on the USB port in SATA. When acronis restarts it tells me that devices are not connected I must answer yes or no.When I say yes it runs in a loop without response. When I say no, he reboosts the disc and crashes the boot of the C disc. And by the way he crashes my device. I am then obliged to deliver a SSD image of the C disk: is there a solution to avoid this crash? cordially

Have you tried using the Active Clone feature of ATI 2018?

See KB 60870: Acronis True Image 2018: Active Cloning

If Active Clone does not work, then we will need more information about exactly what you are doing, how your are doing it etc.